Sfaturi de luni! Copiii și gadget-uri-le…

Evoluția tehnologiei este foarte benefică pentru adulți și o modalitate foarte bună de a le simplifica munca, însă ce ne facem când cei mici își doresc să aibă acces la o serie de gadget-uri electronice?

Miss Daniela Toma – psiholog și psihoterapeut în formare în terapie cognitiv comportamentală – a răspuns la o serie de întrebări cu privire la utilizarea gadget-urilor electronice de către cei mici.

__________________________________________________________________________________________________________________________

Există o vârstă potrivită de la care copiii pot să utilizeze aceste gadget-uri electronice (telefoane, tablete, ceasuri electronice, jocuri, etc)?

Copiii născuţi în această eră a tehnologiei, prezintă un interes deosebit pentru dispozitivele inteligente. AAP (Asociaţia Americană de Pediatrie) sfătuieşte că este bine ca până la vârsta de 2 ani copiii să nu fie expuşi ecranului TV sau altor medii digitale, deoarece în această perioadă creierul se dezvoltă rapid, iar copiii învaţă foarte mult din interacţiunea cu persoanele. Depinzând de nivelul de dezvoltare şi maturitate al copilului, începând cu vârsta de 2 – 3 ani adecvat este să folosim un CD-ROOM pentru a include copilul în această lume, nicidecum internetul. După vârsta de 5 ani se poate introduce folosirea supravegheată a internetului. Până la 6 – 7 ani predomină gândirea în imagini, apoi copilul dezvoltă gandirea şi limbajul, creşte considerabil volumul memoriei, copilul diferenţiează cu mai multă acurateţe nuanţele cromatice, are o percepţie bine definită asupra timpului etc.

__________________________________________________________________________________________________________________________

Care este cel mai mare risc atunci când îţi laşi copilul în faţa tabletei, telefonului ore în şir?

Există mai multe riscuri :
[dt_sc_fancy_ul style=”rounded-tick” variation=”red”]

  • Cu cât un copil petrece mai mult timp pe aceste dispozitive, el devine sedentar. Sedentarismul duce la apatie, creştere considerabilă a greutăţii, izolare, etc.
  • Copiii pot accesa conţinut violent ce poate genera în unele cazuri agresivitate, iar altele pot duce chiar la traumă.
  • Copiii dispun de libertatea informaţiei, pe care nu ştiu încă sau nu o pot gestiona corect (informaţii nocive, imorale, periculoase).
  • Copiii pot fi victime ale conţinutului pornografic.
  • Folosirea excesivă poate duce la obsesie, iar apoi la dependenţă.

[/dt_sc_fancy_ul]

__________________________________________________________________________________________________________________________

Şi care este câştigul copiilor atunci când folosirea şi accesul la internet este unul supravegheat şi controlat (un anumit timp / zi)?

Această formă de “joacă”, supravegheată şi controlată, le dezvoltă copiilor multe abilităţi, cum ar fi : atenţia, concentrarea, luarea deciziilor, dezvoltarea motricităţii fine, introducerea într-o formă naturală în lumea informaticii etc.

 

Te rugăm să completezi datele din acest formular, iar noi te vom contacta în cel mai scurt timp!

Informații despre elev
Informații despre părinte